Het tarief per oproep wordt per minuut aangerekend. Oproepen worden aangerekend per seconde na de eerste minuut. Het tarief per sms wordt per sms aangerekend. Het tarief voor mobiel internet (via 4G, 3G, EDGE of GPRS) wordt uitgedrukt per MB maar aangerekend per KB in België en in roaming. Het tarief per mms wordt per mms aangerekend. Ontvangen en uitgaande oproepen naar satellieten (EMSAT,Inmarsat, Iridium, Thuraya) (+870, +871, +872, +873, +874, +881, +882) worden aan € 10 per minuut gefactureerd in België en in roaming.
In overeenstemming met Europese Roaming Verordening 6532/21 gelden volgende bepalingen:
In het buitenland is de prijs voor oproepen en sms'en naar VAS-nummers (Value Added Service) de prijs die geldt voor lokale gebruikers. Voor het gebruik van dezelfde VAS-nummers door een roamende gebruiker moet altijd een toeslag worden betaald, zelfs voor diensten die als gratis worden geadverteerd.
VAS-nummers zijn nummers die toegang geven tot een dienst (spel, matchmaking, bewerken van inhoud, informatie, artsen op afroep, enz.). De operator brengt de kosten van de diensten, die sterk kunnen variëren, in rekening bovenop de kosten van het gesprek of de sms.
In principe genieten roamende klanten binnen de Zone EU in het bezochte land dezelfde tariefvoorwaarden als in België, zonder extra kosten.
Dit geldt echter niet wanneer de roamende klant gesprekken voert of sms’en verstuurt naar VAS-nummers in het bezochte land of naar Belgische, Europese of internationale VAS-nummers. In dat geval zal Scarlet de klant een toeslag aanrekenen, zelfs voor diensten die als gratis worden geadverteerd, omdat Scarlet de operator van het bezochte land een toeslag verschuldigd is voor het routeren van de oproep of de sms naar het VAS-nummer.
Wanneer Roamingdiensten beschikbaar zijn in de Zone EU, kan de kwaliteit van de dienstverlening in dat land verschillen van de kwaliteit van de dienstverlening in België als gevolg van diverse lokale factoren die verband houden met de technologieën die beschikbaar zijn in het bezochte land, zoals de uitrol van de nieuwste technologie, de lokale netwerkdekking, de beschikbare snelheid, de latentie, maar ook andere externe lokale factoren zoals de topografie, enz. Indien de Klant problemen ondervindt met betrekking tot de kwaliteit van de dienstverlening tijdens Roaming in de Zone EU, in vergelijking met wat contractueel is overeengekomen, kan hij contact opnemen met de klantendienst. Buiten de Zone EU kunnen andere dan de in de eerste paragraaf vernoemde redenen van invloed zijn op de kwaliteit van de Roamingdienst. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder 'Zone EU' verstaan de 26 landen, met uitzondering van België, die officieel deel uitmaken van de Zone EU, IJsland, Liechtenstein en Noorwegen, met uitsluiting van ieder ander land.