Hoe word ik klant via Easy Switch?

Je wilt je contract bij een internet-/tv-operator opzeggen om klant te worden bij Scarlet. In de meeste gevallen doen wij het nodige bij je vorige operator: dat is de Easy Switch-procedure.

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Je wilt voor al je internet-/tv-abonnementen overstappen? Wij doen voor jou het nodige.
    Alle internet- en/of tv-operatoren zijn verplicht om voor elk adres je Easy Switch ID en klantnummer op hun factuur of hun persoonlijke ruimte (MyTelenet, MyOrange, MyVoo, enz.) te vermelden.
    1. Geef ons je Easy Switch ID en klantnummer door op het ogenblik van je bestelling bij Scarlet.
    2. Op de dag van de afspraak, zal onze technieker het materiaal bij je komen installeren.
    3. Daarna doen we onmiddellijk het nodige om je producten bij je huidige operator op te zeggen.
  • Wil je slechts een deel van je vaste producten overbrengen, waarbij je TV of internet behoudt? Dan moet je zelf het nodige doen door een opzeggingsbrief te sturen naar je huidige operatorNieuw venster .

Ja. Via de Easy Switch-procedure kan je vragen om je vaste lijn en/of gsm-nummers op te zeggen, indien je van operator verandert voor internet en/of tv en aan de voorwaarden voldoet.

Je kan je nummer(s) ook overzetten naar Scarlet, bovenop de Easy Switch-procedure. Je vaste nummer kan je behouden als je in dezelfde zone blijft.

Als je opties had bij je vorige operator (zoals een abonnement om Belgisch voetbal te kijken), worden deze samen met je internet- en/of tv-diensten gedesactiveerd. Je kan zo’n opties toevoegen bij Scarlet, dan kan je er verder van genieten.

Door ons je Easy Switch ID en klantnummer te bezorgen, kan je het risico dat internet of tv wordt onderbroken tussen je oude abonnement en het nieuwe fors verkleinen.

Je brengt je modem(s) en decoder(s) terug naar je vorige operator.

Easy Switch stelt je niet vrij van betaling van openstaande bedragen bij je vorige operator, zoals te betalen (gerechtvaardigde) facturen en een eventuele verbrekingsvergoeding wanneer je je contract vroegtijdig stopzet, inbegrepen de restwaarde van een toestel (gecombineerde aanbieding).

Ja, als je dat vraagt en als het technisch mogelijk is, voor een beperkte duur. Opgelet: dat houdt voor jou een dubbele facturatie in voor de betrokken periode (maximaal 30 dagen).

Neen. Als je verhuist en niet van operator verandert, is de Easy Switch-procedure niet van toepassing. Maar je Scarlet-diensten verhuizenNieuw venster , da's gemakkelijk.

Meld dit duidelijk als je contactNieuw venster met ons opneemt en stuur een opzeggingsbrief naar je huidige operator.

Onze excuses voor het ongemak. Je hebt automatisch recht op een terugbetaling van:

  • €30 als onze technieker niet binnen de afgesproken tijd is langs geweest.
  • €10 /dag als je langer dan 1 werkdag geen toegang had tot internet, televisie of telefoon door je Easy Switch overstap.

Je hebt op jouw uitdrukkelijk verzoek ook recht op een vergoeding van €6 /dag bij laattijdige activering van Scarlet-diensten. Neem hiervoor contact met ons op.

Deze rechten zijn van kracht vanaf oktober 2023.