Een abonnement (gsm, telefoon, internet, tv) overnemen

Je kunt een abonnement (vaste lijn, gsm, internet, tv of een combinatie van deze producten) overnemen. Voorwaarde is dat je de toestemming hebt van de persoon van wie je dit overneemt.

Vooraleer je het contract kunt overnemen, dienen eerst de openstaande facturen betaald te worden. De overname is gratis.

Ga als volgt te werk:

  1. Download het overnamedocument(pdf, 356 KB) . Je kunt ook vragen om het toegestuurd te krijgen.
  2. Vul het digitaal of met de hand in.
  3. Stuur het volledig ingevuld en ondertekend door jezelf en door de overlater terug per post. Het adres is vermeld op het formulier. Vergeet niet een (digitale) kopie van jullie identiteitskaarten.
  4. Neem je een gsm-nummer over? Werd dit gebruikt om in te loggen op bepaalde websites? Vraag dan de overlater om een nieuw gsm-nummer voor die toegang te gebruiken.

De overdracht gebeurt binnen de 3 weken nadat we je aanvraag ontvangen hebben en de openstaande facturen betaald zijn. Op dat moment ontvang je van ons een melding per brief, e-mail en/of per sms. Dan zien jullie ook allebei de nieuwe productsituatie in MyScarlet.

Heb je via e-mail een nieuw klantnummer (bv. voor een bedrijf) gekregen en wil je je gebruikersnaam (e-mail) voor MyScarlet behouden?
Hou je nieuwe klantnummer en eerste factuur bij de hand:

  1. Meld je aan op MyScarletNieuw venster met je e-mailadres.
  2. Scrol naar Rechten, klik op Intrekken beheerdersrechten en bevestig.
  3. Log uit op MyScarlet, wacht ongeveer 30 minuten en log opnieuw in.
  4. Klik op Producten toevoegen en geef je klantnummer, activeringscode en datum op. Je ziet nu je nieuwe producten.

Heb je nog geen MyScarlet-account? Registreer jeNieuw venster en beheer er je producten en facturen.

Is het duidelijker?


Nee, ik heb meer hulp nodig
Ja, geef me wat tips