Laat betaling

Administratieve kosten worden aangerekend indien je je factuur te laat betaalt. We moeten de betaling dus ten laatste op de vervaldatum ontvangen. Je krijgt tot 4 herinneringen voordat we je diensten blokkeren.

  • Eerste herinnering
    Enkele dagen na de vervaldatum sturen we je een eerste herinnering indien we nog geen betaling hebben ontvangen. Je ontvangt deze herinnering via sms en e-mail. De eerste herinnering is gratis.
  • Tweede herinnering
    In deze herinnering vragen we je de betaling alsnog uit te voeren om herinneringskosten ter vermijden. Ook deze herinnering is gratis.
  • Derde herinnering
    We sturen een derde herinnering indien we na de tweede herinnering nog steeds geen betaling hebben ontvangen. In deze brief vragen we je nogmaals je facturen te betalen om te vermijden dat we je diensten blokkeren. Je ontvangt deze via sms, e-mail en per post. Een herinneringskost van € 10 zal worden toegevoegd op je volgende factuur.
  • Vierde herinnering
    Een vierde herinnering sturen we via sms om je te verwittigen dat je diensten geblokkeerd werden tot we je betaling hebben ontvangen. Deze herinnering is gratis.
  • Vijfde herinnering
    De vijfde en laatste herinnering is om je te informeren dat, indien je nu niet betaalt, we je diensten eenzijdig zullen stopzetten. Een herinneringskost van € 10 zal aan je openstaand saldo worden toegevoegd.

Indien je via overschrijving betaalt:

  • Betaal de openstaande facturen zo snel mogelijk.
  • Indien je niet over alle informatie beschikt om de betaling uit te voeren, surf dan naar MyScarlet. Je vindt er in het tabblad Facturen en betalingen alle informatie die je nodig hebt om de openstaande facturen te betalen.

Indien je via domiciliëring betaalt:

  • Dan is het mogelijk dat je domiciliëring nog niet actief is. Wanneer je factuur via domiciliëring betaald werd, dans staat dit ook zo vermeld op je factuur.
  • Dan is het mogelijk dat je rekening niet automatisch gedebiteerd kon worden. Wanneer de bank je domiciliëring weigert, ontvangen je hierover een communicatie met meer informatie. Je SEPA-mandaat voor je domiciliëring kan dan worden geschorst of geannuleerd.

Opgelet: Indien je deze herinnering negeert zal er op de volgende herinnering een administratieve kost van € 10 worden aangerekend.

Indien je een herinnering krijgt wanneer je de betaling al uitgevoerd hebt, controleer dan of:

  • De factuur waarvoor je een herinnering kreeg betaald werd voor de uiterste betaaldatum. Vergeet niet dat, afhankelijk van je bank en de verwerking in onze systemen, het enkele dagen kan duren vooraleer je betaling is verwerkt. Betaal dus steeds voor de uiterste betaaldatum.
  • Het rekeningnummer waarop je het bedrag hebt overgeschreven BE43 0013 6602 2001 is.
  • Je het juiste bedrag betaald hebt.
  • Je de juiste gestructureerde mededeling hebt gebruikt (+++XXX/XXXX/XXXXX+++).
  • Je de facturen van de voorbije maanden op tijd hebt betaald. De herinnering werd mogelijk gestuurd voor een oudere factuur dat niet op tijd werd betaald. Surf naar MyScarlet en klik op het tabblad Facturen en betalingen om de status van je oude facturen na te kijken.

Indien dit allemaal in orde lijkt te zijn, contacteer dan onze klantendienstNieuw venster .

Je moet de achterstallige betalingen zo snel mogelijk uitvoeren. De verwerking van je betaling kan tot 3 werkdagen in beslag nemen, en je loopt het risico dat je diensten worden stopgezet. We kunnen je diensten niet heractiveren zolang we de betaling niet hebben ontvangen.

Indien je niet alle openstaande facturen kan betalen, betaal dan eerst de oudste factuur. Waarschijnlijk zijn je diensten door deze factuur geblokkeerd.

Het is belangrijk dat je steeds de juiste gestructureerde mededeling gebruikt wanneer je een overschrijving uitvoert. Dit versnelt de behandeling van je betaling. Indien je de gestructureerde mededeling niet meer kan vinden, vul dan je klantnummer in de plaats in.

Indien we je betaling niet op tijd ontvangen, zal je abonnement automatisch opgezegd worden en zal een procedure voor minnelijke invordering opgestart worden.

Als je diensten geblokkeerd zijn wegens onbetaalde facturen, dan heb je nog steeds toegang tot MyScarlet om je openstaande saldo te kunnen raadplegen.

Je hebt ook toegang tot de Home Banking-pagina van de meeste banken, om de betaling te regelen.

Heb je genoeg informatie?


Nee, ik heb meer hulp nodig
Ja, bedankt!