Controleer blokkeringen

Kijk op MyScarlet om te zien of je nummer geblokkeerd is. Deze blokkades kunnen problemen veroorzaken als je naar het buitenland belt.

Open de MyScarlet app en druk op Producten.

Selecteer het mobiele telefoonnummer dat problemen ondervindt en druk op Instellingen.
Controleer of een van de volgende blokkades aanwezig is:

  • Alleen bellen, sms'en en surfen binnen de EU
  • Blokkeer oproepen naar andere landen
  • Surfen naar het buitenland blokkeren: deze optie blokkeert ook MMS-berichten
  • Het versturen van sms-berichten blokkeren

Als dit het geval is, is dit waarschijnlijk de reden waarom je diensten niet werkten in het buitenland. Je kunt de blokkades opheffen door de cursor naar links te bewegen.

De wijziging wordt van kracht zodra je een bevestigings-sms ontvangt.

Log in op MyScarlet.

Klik op het mobiele telefoonnummer dat problemen ondervindt.

Scroll naar beneden naar Instellingen en Blokkades.
Controleer of een van de volgende blokkades aanwezig is:

  • Alleen bellen, sms'en en surfen binnen de EU
  • Blokkeer oproepen naar andere landen
  • Surfen naar het buitenland blokkeren: deze optie blokkeert ook MMS-berichten
  • Het versturen van sms-berichten blokkeren

Als dit het geval is, is dit waarschijnlijk de reden waarom je diensten niet werkten in het buitenland. Je kunt de blokkades opheffen door de cursor naar links te bewegen.

De wijziging wordt van kracht zodra je een bevestigings-sms ontvangt.

Werkt het?


Nee, ik heb meer hulp nodig
Ja, bedankt!